Yargıtay Başkanlığı ile Adli Tıp Kurumu Arasında İş Birliği Toplantısı Gerçekleştirildi
Yargıtay Başkanlığı ile Adli Tıp Kurumu arasında kurumsal iş birliğinin geliştirilmesi, bilgi ve tecrübe paylaşımının artırılması amacıyla düzenlenen “Birinci İş Birliği Toplantısı”, gerçekleştirildi.
Toplantı, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından 9. Ceza Dairesi Başkanı Mehmet Osmanoğlu, Yargıtay Genel Sekreteri Aydın Şimşek ve Adli Tıp Kurumu Başkanı Dr. Hızır Aslıyüksek'in açılış konuşmalarıyla başladı.
Program kapsamında gerçekleştirilen birinci oturumda, çocuklara yönelik adli değerlendirme süreçleri ele alındı. Adli Tıp Kurumu 6. İhtisas Kurulu Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Üyesi Doç. Dr. Alperen Bıkmazer tarafından “Suça Sürüklenen Çocukların Adli Psikiyatrik Değerlendirilmesi”, Adli Tıp Kurumu 6. İhtisas Kurulu Radyoloji Üyesi Prof. Dr. Mehmet Bilgin tarafından ise “Adli Tıp 6. İhtisas Kurulunda Yaş Tayini ve Raporlama Süreçleri” konularında sunumlar gerçekleştirildi.
İkinci oturumda ise cinsel istismar ve saldırı mağdurlarına yönelik adli ve psikiyatrik değerlendirme süreçleri ile ceza sorumluluğunun tespitine ilişkin ölçütler ele alındı.