Yargıtay Başkanı Ömer Kerkez, Türk Devletleri Teşkilatı Yüksek Mahkemeler Konferansına Katıldı
Yargıtay Başkanı Ömer Kerkez ve beraberindeki Yargıtay heyeti, Kazakistan’da düzenlenen Türk Devletleri Teşkilatı İkinci Yüksek Mahkemeler Konferansına katıldı.
Konferansta, Türk Devletleri Teşkilatına üye ülkeler arasında yargısal iş birliğinin güçlendirilmesi amacıyla yargı süreçlerinin dijitalleşmesi, yapay zeka teknolojilerinin adalet hizmetlerinde kullanımı ve yüksek mahkemeler arasındaki iş birliğinin geliştirilmesine yönelik çeşitli konular ele alındı.
Yargıtay Başkanı Ömer Kerkez, konferans kapsamında katılımcı ülkelerin yüksek mahkeme başkanlarıyla bir araya gelerek yargı alanındaki iş birliğinin geliştirilmesine yönelik görüş alışverişinde bulundu.
Yargıtay heyetinde; 10. Hukuk Dairesi Başkanı Şerafettin Özyürür ile Yargıtay Üyeleri Orhan Erdim, Erol Güngör Yüksel, Hulisi Akdere, İslam Çiçek, Fikret Demir, Metin Tepe, Mustafa Ercan, Canel Rüzgar, Ahmet Çiçekli ve Murat Pala yer aldı.
Konferansın sonunda, Türk Devletleri Teşkilatına üye ülkelerin yüksek mahkemeleri arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik Ortak Bildiri imzalanırken, Üçüncü Türk Devletleri Teşkilatı Yüksek Mahkemeler Konferansı’nın 2027 yılında Kırgız Cumhuriyeti’nde düzenlenmesi kararlaştırıldı.